YouTube to witryna do udostępniania filmów, która powstała w 2005 roku. Została ona stworzona przez trzech byłych pracowników PayPal, a następnie wykupiona przez Google w 2006 roku. Umożliwia ona użytkownikom przesyłanie, udostępnianie i oglądanie filmów. Pierwsze wideo na YouTube zostało przesłane 23 kwietnia 2005 roku. Od momentu swojego powstania, serwis YouTube rozrósł się wykładniczo. W grudniu 2017 roku miał on ponad miliard aktywnych użytkowników rocznie. Dla porównania w 2014 roku, liczba ta wynosiła zaledwie 400 milionów. Tempo wzrostu bazy użytkowników YouTube jest wyższe niż w przypadku Facebooka, Twittera czy Pinteresta w porównywalnym dla siebie okresie. YouTube to świetna platforma do udostępniania wideo z imponującą listą funkcji, które rozwijały się wraz z dojrzewaniem witryny przez lata. Narzędzia te obejmują transmisję strumieniową na żywo i filmy 360 stopni, znane również jako filmy 3D.
Spis treści
Dlaczego warto mieć kanał na YouTube?
Jeśli jesteś właścicielem firmy i chcesz sprzedać produkt, YouTube może być doskonałą platformą marketingową. Jest bezpłatny, dostępny dla każdego, a co najważniejsze ma niespotykany zasięg. W tym artykule omówimy niektóre powody, dla których warto rozważyć posiadanie własnego kanału YouTube.
Kanał YouTube jest pod wieloma względami podobny do każdego innego profilu w mediach społecznościowych. Ma swoją unikalną nazwę użytkownika, login, zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle – ale ma też coś, czego nie zapewnia żadna inna platforma społecznościowa – filmy.
Możesz użyć tych filmów w o wiele szerszym znaczeniu niż tylko pokazać, jak korzystać z Twojego produktu. Możesz również dodać je jako treści pomocnicze na swojej stronie internetowej, a nawet nagrać je jako samouczki, które pomogą w tym, jak rozwiązać problem za pomocą usług Twojej firmy.
Jak dodać film na YouTube?
- Zaloguj się na swoje konto w YouTube Studio.
- Naciśnij na napis „utwórz”, który znajduje się w prawym, górnym rogu ekranu.
- Wybierz plik, który chcesz udostępnić.
Jak wypromować film na YouTube?
Wypromowany film to taki, który ma dużo łapek w górek oraz spore wyświetlenia na YouTube.
Marketing wideo to świetny sposób na promocję marki lub produktu, ale uzyskanie wyświetleń w YouTube może być trudne. Ten artykuł pomoże Ci wypromować Twój film na YouTube, dzięki czemu będziesz mieć wiele polubień i poglądów.
Krótka uwaga: upewnij się, że film nie jest zbyt długi. Marketerzy, którzy szukają szybkich i łatwych sposobów, często nie doceniają czasu, jaki ludzie chcą spędzić na oglądaniu filmów online. Dlatego staraj się, aby Twoje filmy były krótkie, zwięzłe i wciągające. Jakie są inne nasze rady dotyczące wideo?
- Użyj chwytliwego tytułu, który przemawia do Twojej grupy docelowej.
- Opisz film słowami kluczowymi, które są odpowiednie do treści filmu.
- Utwórz świetną miniaturę do wideo i spraw, by można ją było łatwo udostępniać w mediach społecznościowych
- Skoncentruj się na tworzeniu wysokiej jakości, angażujących treści.
- Kup wyświetlenia i like na YouTube na specjalnie przeznaczonych do tego serwisach.
Podsumowanie
Jak widzisz działanie na YouTube wcale nie musi być takie trudne jak się wydaje. Wystarczy odrobina chęci oraz motywacji, a stworzysz coś niezwykłego. Taka forma reklamy marki osobistej czy produktowej, świetnie się sprawdza. A czy Ty masz już swój kanał na YouTube?