Testy użyteczności stron internetowych są wykonywane coraz częściej. Oczywiście rosnąca popularność tej usługi oraz fakt, że projektując produkty cyfrowe, coraz częściej zwraca się uwagę na UX, nie biorą się znikąd. Dzięki tym technikom strona jest łatwiejsza w obsłudze, co przekłada się na zwiększenie szans odniesienia sukcesu w biznesie. W jaki sposób? O tym piszemy poniżej.
Spis treści
- 1 Zleć badania użyteczności i dowiedz się, jaka jest funkcjonalność strony internetowej
- 2 Badanie użyteczności i zwiększenie satysfakcji użytkowników. Czemu jest to ważne?
- 3 Testy użyteczności strony www. Na czym skupić się w badaniach użyteczności UX?
- 4 Testowanie użyteczności stron i aplikacji mobilnych. Kto powinien skorzystać?
Zleć badania użyteczności i dowiedz się, jaka jest funkcjonalność strony internetowej
Zdalne testy użyteczności to najlepszy sposób na sprawdzenie, na ile funkcjonalny jest produkt cyfrowy i czy jest on dostosowany do najczęstszych wzorców zachowania użytkowników. Ma to ogromne znaczenie, bo strona, która nie przejdzie pomyślnie badania UX, nie zachęca do dłuższego na niej pozostania. To z kolei wiąże się z obniżeniem współczynnika konwersji, który ma ogromny wpływ na pozycję witryny w Google. Od jakości produktu cyfrowego pod względem UX zależy też zwiększenie sprzedaży – klienci chętniej kupują w sklepach, których obsługa jest prosta i intuicyjna.
Badanie użyteczności i zwiększenie satysfakcji użytkowników. Czemu jest to ważne?
Użyteczność produktów cyfrowych to jeden z czynników, które w największej mierze decydują o sukcesie stojącej za nim firmy. Jak już wspomnieliśmy, strona zaprojektowana bez zwracania uwagi na kwestię UX będzie wyświetlała się niżej w wynikach wyszukiwania, przez co mniej osób skorzysta z przedstawionej na niej oferty. Nawet jeśli internauci odwiedzą daną witrynę, najpewniej szybko ją opuszczą. Co ważne, w testach użyteczności badane są nie tylko strony www, ale też aplikacje mobilne.
Testy użyteczności strony www. Na czym skupić się w badaniach użyteczności UX?
By zbadać i ocenić funkcjonalność produktu cyfrowego, przeprowadza się testy UX. Na czym one polegają? W jaki sposób pozwalają poznać obiektywną użyteczność produktu? Całe badanie rozpoczyna się spotkaniem kick off, podczas którego podmiot przeprowadzający badanie poznaje firmę, jej produkt oraz profil klientów. Dzięki pozyskanym w ten sposób informacjom dobierane są odpowiednie metody oraz respondenci. Następnie przeprowadzone są właściwe badania UX na podstawie sprawdzonych metodyk. Kolejny krok to sporządzenie raportu i omówienie wniosków ze zleceniodawcą, a następnie zaprojektowanie wymaganych zmian przez profesjonalnych UX designerów i opcjonalnie wprowadzenie ich bezpośrednio na produkt cyfrowy.
Testowanie użyteczności stron i aplikacji mobilnych. Kto powinien skorzystać?
Przeprowadzenie testów użyteczności to duża szansa na zwiększenie widoczności produktu oraz poprawę jego skuteczności. Największe znaczenie ma ono w przypadku takich biznesów jak sklepy internetowe czy firmy oferujące swoje usługi poprzez aplikację mobilną. Ze względu na dużą konkurencję, ich witryny i aplikacje muszą być najwyższej jakości – a UX należy do kluczowych aspektów.