Zastanawiasz się, jak przygotować kampanię reklamową, która przyniesie oczekiwane wyniki i podniesie sprzedaż? Chcesz tworzyć skuteczne reklamy, budować świadomość marki, pozyskiwać klientów? Ten artykuł jest dla Ciebie! Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które odpowiadają na pytanie, jak przygotować kampanię, która będzie sprzedawała.
Reklama musi sprzedawać – czy zawsze?
Projektując kampanie reklamowe produktów czy usług, skupiamy się na tym, by prezentowały one ich atuty i zachęcały do zakupu. Co więcej – właściwie wszystkie reklamy tworzymy po to, aby sprzedawały – także, gdy chodzi nam o idee, projekty, inicjatywy, wydarzenia. Celem jest więc docieranie do szerokiego grona odbiorców i informowanie ich w przekazach o marce oraz jej działaniach. Nie każda reklama przynosi jednak spodziewany rezultat, dlatego tak ważne jest, by tworzyć je w sposób przemyślany, zaplanowany, uporządkowany. Podpowiadamy, jak przygotować reklamę, która będzie sprzedawała!
Kampania, która sprzedaje – jak stworzyć?
- Zacznij od analizy sytuacji
Nie obejdzie się bez analizy SWOT, której celem jest wskazanie mocnych i słabych stron firmy (lub produktu, usługi, inicjatywy), jak i szans i zagrożeń, jakie na nią czekają z zewnątrz. Analiza powinna również obejmować wskazanie grupy docelowej (marki, produktu itd.) oraz ocenę działań konkurencji.
- Wybierz odpowiednie narzędzia
Zastanów się, jaki format reklamowy będzie odpowiedni i jakimi zasobami oraz budżetem dysponujesz. Uczyń to, zanim oddasz się działaniom twórczym i docelowemu projektowaniu kampanii. Dzięki temu będziesz wiedzieć, w jakim kierunku powinieneś podążać i na co możesz sobie pozwolić (np. produkcja wideo do telewizji jest droższa niż stworzenie viralowego filmiku na TikToka).
- Stwórz strategię kreatywną
Wykorzystaj informacje zgromadzone podczas analizy sytuacyjnej oraz ustalania zasobów, jakimi dysponujesz. Wybierz sposób komunikacji z grupą docelową, prześledź trendy, znajdź rozwiązania kreatywne i wizualne kampanii, które przykują uwagę. Zastanów się, jak zachęcić do lepszego poznania Twojej marki i jej produktów (usług, wydarzeń itd.) oraz pamiętaj o call to action.
W planowaniu strategii koniecznie zastanów się, jakimi kategoriami myślą Twoi odbiorcy i postaraj się odpowiedzieć na ich potrzeby. Im lepiej pokażesz im, że dysponujesz tym, czego potrzebują i zaprezentujesz atuty tego produktu czy tej usługi, tym większa szansa powodzenia. Na przykład, jeśli prowadzisz sklep rowerowy, nie reklamuj wyłącznie rowerów i tego, jakie mają przerzutki – zadbaj o storytelling, w którym pokażesz, co zyskają, gdy będą już ten rower mieć i jakie problemy on rozwiąże (zdrowie, kondycja, omijanie korków, spędzanie czasu z bliskimi, pokonywanie trudnego terenu itd.).
- Zaplanuj kampanię reklamową
Ustal ramy czasowe i budżet. Jeśli do realizacji kampanii potrzebna jest pomoc innych podmiotów, poszukaj firm, które dobrze rozumieją Twoją strategię kreatywną (np. grafik, fotograf, producent wideo, copywriter).
Jeśli szukasz agencji, która wie, jak projektować kampanie reklamowe dostosowane do indywidualnych oczekiwań klientów – sprawdź, co do zaoferowania ma Fabryka Marketingu. Z pomocą ekspertów z pewnością szybciej osiągniesz swój cel i zaprojektujesz kampanię, która sprzedaje.