Na pewno każdy z was zna odpowiedź na to pytanie. Krótki napis, symbol, który ma reklamować waszą firmę, markę, usługi, produkt. Wydawało by się więc, że stworzenie logo jest wyjątkowo proste, prawda?
Jednak… nie jest to tak proste jak mogło by się wydawać.
Tak więc w artykule tym znajdziecie wskazówki jak stworzyć naprawdę dobre logo firmy.
Od czego zacząć?
- Logo to narzędzie w Twoich rękach – to dzięki niemu Twoja marka zacznie być rozpoznawalna na rynku. To od Ciebie zależy czy logo będzie trafiać do potencjalnych klientów, czy też nie.
- Logo firmowe to nie tylko „obrazek”, ma ono bowiem pewne „zadania”. Ma przyciągnąć do Ciebie klienta.
- Logo ma pokazać styl marki, którą reprezentuje.
- Przykład? Tworzysz logo dla zespołu metalowego – powinno być wykonane z pazurem. Jeśli tworzysz logo produktów dla dzieci – niech jest proste i przyjemne dla oka.
- Logo firmowe tak naprawdę wcale nie jest tworzone dla Ciebie, jako szefa firmy, jest ono tworzone dla przyszłego potencjalnego klienta. Chodzi o to, że jeśli nie cierpisz koloru pomarańczowego, a wiesz, że klientom przyjaźnie się kojarzy – zagryź zęby.
- Logo to nie tylko „ładny obrazek” – nie można go kwalifikować jako „ładny” bo niektórym będzie się podobał, inni stwierdzą, że jest brzydkie – to kwestia gustu – a o nim jak wiemy się nie dyskutuje.
Ma być unikalne, czytelne, łatwo zapadające w pamięć, a przede wszystkim pasować do marki.
- Sprawdź konkurencję – albo Twoje logo wyróżni się na tle innych, albo… Twoja firma nigdy nie dotrze na szczyt w branży, w której tak bardzo chciałeś zaistnieć.
- Poszukaj inspiracji – możesz zrobić przegląd logo innych firm, które działają w tej samej branży. Nie mówimy tu, że masz „ukraść” pomysł – bo to jest karalne – ale zawsze możesz się zainspirować.
- Logo firmowe nie stworzy się w jeden dzień. Stwórz ich kilka, umieść w jednym miejscu by móc potem wybrać to najlepsze.
- Jeżeli logo robisz samodzielnie (co jednak odradzamy jeśli jesteś laikiem) zacznij od szkicowania pomysłów. Rysuj ile przysłowiowa fabryka dała, kartka i ołówek wystarczą – nie musisz płynnie obsługiwać programu graficznego (jeszcze nie).
- Nie dopuść do tego by w Twoim logo za dużo się działo. Skup się na jednym, konkretnym, najważniejszym elemencie i niech to on właśnie tworzy Twoje logo.
Kilka tricków o których warto pamiętać tworząc logo:
- Odwróć je do góry nogami – nie patrz na napis, skup się na kształcie, na odległościach – w ten sposób możesz zwrócić uwagę na coś, czego wcześniej nie dało się zauważyć.
- Jeśli tylko to możliwe używaj kształtów geometrycznych. Dlaczego? Bo stanie się ono bardzo dokładne a przede wszystkim perfekcyjne a klient na pewno zwróci na to uwagę.
- Stwórz dużo szkiców (o czym już wspomnieliśmy), przenieś na kartkę każdy pomysł, który tylko pojawi się w Twojej głowie.
- Nie skupiaj się na logo w jednym miejscu, nie siedź zamknięty w dusznym biurze, wybierz się do kawiarni, do lasu, na przejażdżkę – weź ze sobą tylko kartkę i ołówek – kreatywność nigdy nie lubiła rutyny!
Dobre logo dla swojej firmy kupisz na zlapgrafika.pl/market